Tekst en beeld aangeleverd door VIGO

 

VIGO speelt in Europa een leidende rol op gebied van technische orthopedie. Onze expertise, opgebouwd sinds 1956, gaat zeer breed : van braces over rolstoelen tot prothesen. Een heel aantal van onze 500 medewerkers zijn bovendien bijkomend gespecialiseerd in een of ander expertisedomein. Wij helpen niet alleen de patiënt na een ongeval of amputatie, maar bijvoorbeeld ook kleine kinderen in onze afdeling kinderorthopedie, topsporters in ons ganglabo te Heverlee of weinig mobiele bewoners in de woonzorgcentra.

 

Omdat kwaliteit en service belangrijk zijn bij VIGO, plannen we regelmatig evaluatiemomenten in bij onze klanten. Dit jaar lag de focus net op de markt van woonzorgcentra, omdat deze sector binnen VIGO de laatste tijd een sterke groei heeft gekend.

 

Door het groot aantal klanten verkozen we om de bevraging te doen aan de hand van een tevredenheidsenquête. In februari kregen zo’n 300 vaste klanten via hun vertrouwde verstrekker onder gesloten omslag een korte vragenlijst waarin ze hun bevindingen konden neerpennen omtrent de kwaliteit van onze dienstverlening en service binnen hun woonzorgcentrum. We waren niet alleen benieuwd naar de kwaliteit van ons rentingaanbod, ook onze dienstverlening rond maatwerk werd kritisch onder de loep genomen.

 

Het doet ons plezier te mogen lezen dat 98% van onze klanten VIGO zou aanraden aan derden en dat onze score inzake tevredenheid over onze dienstverlening een gemiddelde van 8 op 10 overstijgt. Zowel het aanbod van rolwagens binnen het verhuursysteem, het specifieke maatwerk alsook de klantvriendelijkheid van onze medewerkers scoorde heel hoog.

 

Het is de bekroning van klantgericht werken. Deze erkenning en de aanhoudende vraag naar onze diensten, heeft de directie van VIGO aangezet actie te ondernemen om onze activiteiten in België verder uit te breiden en nog te intensifiëren. Uit de cijfers bleek evenwel ook dat ‘communicatie’ een actiepunt is voor VIGO. Daar zien heel wat klanten nog veel ruimte tot verbetering en we zullen hier dan ook absoluut een prioriteit van maken.

 

En we zaten niet stil. Eind september gingen we alvast van start met de VIGO Academy Days waar we voor onze klanten verschillende workshops en opleidingen hadden voorzien. Verder kunnen onze Woon- en zorgcentra zich steeds beroepen op ‘zorgadvies’. Er wordt gericht advies gegeven omtrent zorgtechnieken & -materialen voor een kwalitatieve duurzaamheid van leven en zorg voor de bewoners. Daarnaast hebben we ook aandacht voor de kwaliteit en uitvoering van het werk van de zorgverlener. VIGO voorziet tevens ook extra ondersteunende informatiebrochures voor artsen, wzc’s, hun bewoners en aanverwanten.

 

Als innoverend en toonaangevend bedrijf in de zorgsector willen we onszelf steeds terug in vraag stellen. Dit is immers een gouden regel om optimale klantentevredenheid te bekomen en/of te behouden en om verder te kunnen evolueren in ons aanbod en service.

 

www.vigogroup.eu