Mediabedrijf ZorgAnders, gevestigd in het Planet Business Center aan The Loop in Gent, heeft door een overname verschillende online en offline media uit de zorgsector toegevoegd aan hun aanbod. Op die manier positioneert het zich als grootste mediabedrijf in de Belgische zorgwereld. Concreet neemt het de succesvolle zorggelateerde producten van Tenacs over. Hiertoe behoren onder meer Actual Care en Hospindex® – Het jaarboek van de ziekenhuizen in België, beide gevestigde waarden in het zorglandschap.

 

Mediabedrijf ZorgAnders spitst zich al lang toe op de Belgische zorgsector. Ze zijn vooral bekend om het kanaal ZorgAndersTV en de magazines Axxon en ZORGMagazine, met de bijhorende online aanwezigheid. Om hun crossmediale aanpak nog steviger uit te bouwen, verwelkomt het bedrijf nu de titels ActualCare, Actualcare.be, Zorg&Techniek en Hospindex®. Aansluitend is ZorgAnders voortaan ook het commerciële aanspreekpunt voor het magazine Urobel en het Jaarboek van de Artsen-Specialisten.

 

Dankzij deze uitbreiding groeit ZorgAnders meteen uit tot het grootste mediabedrijf binnen de Belgische zorgsector. CEO Sam Baro: “We creëren een consolidatie op de markt doordat twee mediabedrijven die de zorgsector vroeger apart bereikten elkaar voortaan zullen versterken. Alle producten worden behouden en vormen zo samen een complete mediamix specifiek voor de zorg. Er ontstaat een toegevoegde waarde door op alle mediakanalen actief te zijn: print, video, web…  De zorgsector krijgt zo meer dan ooit zijn eigen plek in het medialandschap.” De medewerkers achter de verschillende titels verhuizen mee naar ZorgAnders. Tenacs behoudt ondertussen hun activiteiten buiten de zorgsector. De uitbreiding van ZorgAnders kadert in de overnamestrategie van CEO Sam Baro.